Opdracht: | Maak een spel dat zowel in een digitale wereld als in de echte wereld plaats vindt. |
Duur: | 2 maanden |
Team grootte: | 6 |
Rol: | 3D art |
Vaardigheden: | ![]() ![]() |
Links: |
In dit spel speel je als de slechterik. Je bent een nieuwe god die in de vulkaan leeft. Vanuit de vulkaan kan je macht uitvoeren over de wereld. De mensen uit de dorpjes rond de vulkaan zijn het er niet mee eens en één iemand komt in opstand. Deze held is in zijn eentje op weg om jou te verslaan. Het is jou taak om de held te stoppen voordat hij de vulkaan bereikt.
Het spel bevat veel verschillende fysieke controllers. Zo moet de speler schreeuwen in een microfoon om de vulkaan te laten uitbarsten. Ook kunnen er aardbevingen veroorzaakt worden door op trommels te slaan en kunnen er minions ingezet worden door deze (knuffels) naar het scherm te gooien.
Voor dit project heb ik mij bezig gehouden met de omgeving en de animaties van de held. De omgeving is modulair en geïnspireerd door oude 2D RPG spelletjes. De animaties van de held waren ook erg leuk om te doen. Door het rare perspectief van het spel valt een groot deel van het personage weg achter zijn hoed. Ik heb er daarom voor gekozen om ook de hoed veel te laten bewegen. Daarnaast zit er een lange sjaal aan de staf die meebeweegt met de wind.
![]() |
contact@rubenbimmel.nl | ![]() |
![]() |
Artstation | ![]() |
GitHub |